Praktische informatie

De 19de editie van het Nederlands Speciaalbier Festival staat weer voor de deur! Het festival vindt dit jaar plaats op zondag 7 mei. Ter voorkoming van misverstanden kunt u zich uitsluitend via het inschrijfformulier op de website aanmelden.

Het festival in 2022 was door de vele enthousiaste bezoekers, de aanwezigheid van de vele brouwers en de gezellige sfeer een groot succes.

Graag zetten wij samen met u in 2023 een nog beter festival neer! Wij hopen van harte dat u zich aanmeldt. Het aanmelden kan van 21 januari tot en met 3 februari via het online formulier. Dit formulier is vanaf 21 januari beschikbaar om in te vullen.

Het festival
Het Nederlands Speciaalbier Festival is in de loop der jaren uitgegroeid tot festival van formaat waar bijna 35 Nederlandse brouwerijen hun speciaalbieren presenteren en dit jaar bijna 4.700 bezoekers de speciaalbieren kunnen proeven. Ook dit jaar vindt het festival plaats op de Parade aan de voet van de Sint-Janskathedraal in ’s-Hertogenbosch. Het festival is voor bezoekers van 12:00 uur tot 19:00 uur geopend. Vanaf 18:00 worden geen bezoekers meer toegelaten en vanaf 19:00 mag er niet meer geschonken worden, het water wordt om 19:15 afgesloten, zodat het terrein om 19:30 leeg is.

De festivalbezoekers kunnen in de online voorverkoop een ticket kopen. Met het ticket krijgen bezoekers toegang tot het festival, ontvangen zij een festivalglas, gratis toegang tot de toiletvoorziening. Een festivalboekje kan voor een symbolisch bedrag van € 1,15 worden gekocht.

Het festival is cashless. Dit betekent dat al het bier gekocht wordt met de pinpas. De kosten van een muntje bedraagt € 3,25 (0,17cl)waarvan een gedeelte naar u als brouwer gaat.

Deelname brouwer
Deelname voor u als brouwer zijn kosten (€ 165,-) aan verbonden. In ruil hiervoor krijgt u ruimte in een overdekte stand (3×3 meter met vloer), water en elektriciteit (incl. verlengkabels). U krijgt daarbij per inschrijving drie bandjes. Op vertoon van dit bandje krijgt u toegang tot het festivalterrein, ontvangt u een lunchpakket (incl. koffie en thee) en kunt u gratis gebruik van de toiletvoorziening maken.

Per inschrijving krijgen drie personen toegang tot het terrein. Wilt u met meer personen in uw stand staan dan zijn hier kosten aan verbonden. Voor elk extra bandje betaalt u € 10,- met een maximum van drie. Deze drie ontvangen ook een lunchpakket (incl. koffie en thee) en mogen gratis gebruik van de toiletvoorziening maken. Het is niet toegestaan om met meer dan zes personen per inschrijving in uw stand te staan.
De gemeente ziet er strikt op toe dat het maximaal aantal toegestane personen op het festivalterrein niet wordt overschreden. Personen zonder bandje of ticket hebben geen toegang tot het festivalterrein.

Met uw aanmelding gaat u akkoord met de algemene voorwaarden.

De stand bevat geen tafels, stoelen, koelkasten, tapinstallaties en dergelijke. U kunt deze benodigdheden zelf meenemen. We hebben aparte regels bij het zelf meebrengen van apparatuur, deze kunt u hier terug lezen. U kunt desgewenst voor eigen rekening materialen en apparatuur zoals taps, koelkasten, tafels, stoelen en dergelijke bestellen bij verhuurbedrijf Party Time. Als deelnemer aan het festival gelden voor bepaalde materialen en apparatuur gereduceerde tarieven. U kunt uw bestelling middels het bestelformulier plaatsen. Dit formulier wordt u toegestuurd zodra uw deelname is bevestigt. Mochten er materialen ontbreken, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Marcel Kapteijns, marcel@partytime-verhuur.nl.

Festivalboekje
Zoals aaangegeven ontvangt een festivalbezoeker een festivalboekje. In dit boekje staat naast een omschrijving van uw brouwerij en standnummer ook een overzicht van de bieren die u tijdens het festival schenkt. Het boekje is hierdoor een onmisbaar onderdeel voor elke bezoeker en wordt vaak als naslagwerk en aandenken mee naar huis genomen. Het is daarom belangrijk dat u deze informatie compleet en tijdig aanlevert.

Na uw aanmelding
Uiterlijk één week na uw aanmelding ontvangt u per mail een bevestiging van deelname. Vervolgens wordt u verzocht om uw aanmelding compleet te maken. Door middels het online formulier een omschrijving te geven van uw bieren en we willen voor het elektra plan graag weten welk apparatuur u meeneemt. Hoe dit in zijn werk gaat wordt duidelijk in de bevestigingsmail.

Daarna ontvangt u uiterlijk 23 april 2023 de laatste praktische informatie over deelname aan het festival.

Hierop vooruitlopend alvast enkele belangrijke zaken. De deelnemende brouwers worden zondag 7 mei 2023 tussen 10:00 uur en 10:30 uur verwacht om hun stand in te richten. Uw auto kunt u op deze dag voor eigen rekening parkeren op een nabij gelegen transferium of parkeergarage. Reserveren is niet nodig. Op zaterdag kan de stand ook ingericht worden, nadere informatie volgt.

Na afloop van het festival
Om 19:00 uur sluit het festival, vanaf 19:15 mag er geen bier meer getapt worden. Elke brouwer is verantwoordelijk voor het opruimen van het eigen afval. Wij zorgen voor voldoende afvalbakken. Alleen Keykeg waaruit de lucht is verwijderd mogen weggegooid worden in de vuilcontainer. Het is dus verboden om Keykeg die nog gevuld zijn met lucht achter te laten. Doet u dit wel, dan zijn we genoodzaakt een boete van € 100,- per Keykeg bij u in rekening te brengen. Uiteraard gaan wij er vanuit dat dit niet nodig is.

Wij hopen van harte dat ook dit jaar veel brouwers zich tijdens het festival gaan presenteren aan het publiek en laten zien hoe bijzonder en lekker het Nederlandse speciaalbier is! Voor vragen over de aanmelding kunt u een email sturen naar inschrijving@speciaalbierfestival.nl.

Met vriendelijke groet,

Het Nederlands Speciaalbier Festivalteam